Meer dan de helft van jonge ouders voelt zich onveilig met kinderwagen tijdens schemer of avond

Een onderzoek, uitgevoerd door Vinke Trading Babyartikelen, geeft een bijzonder kijkje in de ervaringen, frustraties en ergernissen van jonge ouders. Via internet werden ouders met kinderen tussen de 0 en 6 jaar gevraagd naar hun mening. Dat het krijgen van een kleine niet alleen een roze wolk oplevert blijkt uit onderstaande; enkele van de meest opvallende resultaten.

• Meer dan de helft van jonge ouders voelt zich onveilig met kinderwagen tijdens schemer of avond
• Grootste ergernis met kinderwagens is het in- en uitklappen en het gevoel handen tekort te komen
• Vooral vaders ergeren zich aan de enorme hoeveelheid spullen in het interieur die een kleine met zich meebrengt

Onveilig op straat
Uit het onderzoek blijkt dat 55% van de jonge ouders zich regelmatig (10%) of soms (45%) onveilig voelt met de kinderwagen als de schemer is ingevallen of als het donker is. Met name ouders die in de stad wonen ervaren dit. En het zijn vooral de jonge moeders die zich onveilig voelen, bijna 59% ervaart dit soms of regelmatig. Van de ondervraagde vaders zegt 20% dit af en toe te ervaren.

Afstand
Uit een eerder onderzoek door een luierfabrikant is gebleken dat een kind in het eerste levensjaar gemiddeld 1000 kilometer wordt gereden in de kinderwagen. Veel ouders zijn zich niet bewust van deze afstand blijkt uit het onderzoek van Vinke Trading. Met name de vaders zitten er vaak naast en schatten de afstand veel lager dan hij is. Opvallend, want moeders schatten de afstand vaak (veel) hoger in. Met antwoorden variërend van 5 tot een verbijsterende 15000 kilometer zat slechts 12% van alle ouders met antwoorden tussen 850km en 1200km in de buurt. Een absolute meerderheid, ruim 54%, denkt dat het minder dan 500km is waarvan 22% denkt dat het zelfs minder dan 100km is.

Ergernissen met kinderwagens
Met de komst van een kleine moeten een heleboel artikelen worden aangeschaft, zoals bijvoorbeeld een kinderwagen. Terwijl hier dus gemiddeld 1000 kilometer mee wordt afgelegd in het eerste jaar alleen, is de kinderwagen soms ook een bron van ergernissen. Het in- en uitklappen staat bovenaan de lijst van ergernissen. Bijna 60% van de ondervraagde jonge ouders noemt dit. Van hen noemt bijna 28% het gevoel handen tekort te hebben als de wagen moet worden in- of uitgeklapt als frustratie. Opvallend is dat van ouders die in een dorpje, of op het platteland wonen ruim 96% het manoeuvreren in openbare ruimtes en winkels als grote ergernis ervaart. Van de ouders in de stad, die wel wat gewend zijn op dat gebied, is dat ‘slechts’ 49%. Van de stedelijke ouders noemt ruim 36% het in- en uitstappen tijdens reizen met OV. Ondervraagden die niet in de stad wonen, ergeren zich hier met iets meer dan 7% veel minder aan.

Noodzakelijke babyartikelen in het interieur
Dat met de komst van de kleine ook ineens een enorme hoeveelheid spullen het interieur vult, stoort maar liefst 82% van de jonge ouders in meer of mindere mate. Zij zouden graag zien dat babyartikelen niet alleen functioneel, maar ook mooi waren. Met name de jonge vaders ergeren zich hier opvallend genoeg regelmatig aan. Ruim 50%, waar dit bij de moeders ruim 20% is.

4moms en Bloom
Dit onderzoek werd online gehouden onder 100 jonge ouders door Vinke Trading babyartikelen; importeur van o.a. de producten van 4Moms en Bloom.

Het Amerikaanse merk 4Moms doet ook regelmatig onderzoek onder jonge ouders. Dat Nederlandse ouders niet veel verschillen van hun Amerikaanse collega’s blijkt uit het onderzoek van Vinke Trading. De antwoorden die de ongeveer 100 jonge Nederlandse ouders gaven komen veelal overeen met de bevindingen van 4Moms. Dit merk ontwikkelde naar aanleiding van deze resultaten de Origami; een kinderwagen die met 1 druk op de knop automatisch in- en uitklapt, je telefoon oplaadt terwijl je loopt, en pad en frontverlichting heeft om ’s avonds veiliger over straat te kunnen.

Bloom is een merk ontwikkeld door 4 vaders die vonden dat babyproducten ook stijlvol en mooi kunnen zijn. Babyartikelen die passen binnen een modern interieur, terwijl zij stijl en gemak bieden voor moderne ouders. Samen met Europese, waaronder enkele Nederlandse designers, hebben zij een lijn producten ontworpen die aansluit op de veelzijdige eisen van eigentijdse ouders. Modern design én functionaliteit, dat zijn de uitgangspunten de Bloom collectie.

De producten van 4Moms en Bloom zijn ook in Nederland en België verkrijgbaar. 


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s