Coop bouwt hard aan de toekomst en met resultaat. Steeds meer klanten weten de weg naar de winkels van de supermarktketen te vinden. Vorige week behaalde Coop een recordmarktaandeel van 3%. Deze mijlpaal onderstreept de goede koers die Coop vaart.
Zowel IRI als Nielsen maten vorige week voor het eerst het recordmarktaandeel van 3%. Nieuwe winkels, maar ook doorlopende verbeteringen aan bestaande winkels en het serviceniveau dragen bij aan dit succes. Algemeen directeur Fred Bosch van Coop: “Vanzelfsprekend zijn we bijzonder trots op deze groei, waarmee we aantonen dat we de juiste beslissingen nemen. Dit is voor ons hét bewijs dat Coop leeft, groeit en haar ambities waarmaakt. En dat de klanten het met ons eens zijn wordt hiermee ook bevestigd.”
Onverminderd ambitieus
Ook in 2014 blijft Coop onverminderd ambitieus. Met een groeiend winkelaanbod naar 260 supermarkten, een structurele investering in de modernisering van de winkels, een aangescherpte prijspositionering en verrassende en onderscheidende campagnes geeft de organisatie het komende jaar een verdere impuls aan haar groeiambities.
Over Coop Supermarkten
Coop is een resultaatgerichte, herkenbare, zelfstandige coöperatie die, bewust van haar maatschappelijke positie, een optimaal pakket van levensmiddelen en gerelateerde producten / diensten levert aan consumenten- en ondernemersleden. Coop heeft ruim 229 supermarkten onder de vlag van CoopCompact, Coop en Supercoop, waarvan 45% als eigen filialen en 55% door zelfstandig ondernemers worden gerund. In 2012 behaalde Coop een consumentenomzet van € 0,9 miljard.